De onlinebereikbaarheid van winkels wordt steeds belangrijker. Ook voor slagerijen wordt dit steeds belangrijker. Mensen zoeken vaak op het internet naar de verschillende slagerijen. Hier zoeken zij dan naar openingstijden, adres, producten of acties. Ook doen steeds meer slagerijen aan bestellingen en bezorgen, de informatie hierover is dan ook te vinden op de website. Soms hebben klanten vragen over hun bestelling of willen zij meer informatie over de producten. Deze vragen kunnen niet altijd beantwoord worden door de informatie op de website. Hier kan een flowbot goed bij helpen. Deze kan alle vragen van de klanten beantwoorden.

Wat is een Flowbot?

Een Flowbot combineert menselijke service met automatisering. Op deze manier kan een flowbot antwoord geven op de vraag van de klant. De flowbot verwijst klanten naar het juiste kanaal of de flowbot geeft zelf informatie door verschillende vragen te stellen. Al deze informatie staat in het kenniscentrum. Dit kenniscentrum is opgesteld door onze chatspecialisten. Als de flowbot niet tot het juiste antwoord kan komen springt een chatspecialist van chatkracht gelijk in. Zo krijgt de klant alsnog het juiste antwoord.

Toegevoegde waarde van een flowbot

De flowbot wordt helemaal naar wens in gericht voor de klant. Op deze manier past de flowbot bij iedere eigen organisatie. De websitebezoeker die contact heeft doormiddel van de flowbot kan ook een keuze maken op welke manier er contact moet worden opgenomen. Bij simpele vragen met betrekking tot openingstijden of kosten staan de antwoorden vaak in het kenniscentrum en kunnen beantwoord worden door de flowbot zelf. Maar soms komen mensen met klachten of zijn gefrustreerd klanten willen dan vaak liever geholpen worden door 1 van de chatspecialisten. Op deze manier creëer je meer klanttevredenheid bij je klanten. Door het integreren van een flowbot wordt er ook deel van de klantenservice uit handen genomen. Hierdoor hebben de medewerkers weer tijd voor andere werkzaamheden.